Wednesday, February 4, 2009

Syabas Barisan Nasional

Mari kita baca tulisan Tun yang di ambil dari blog beliau :

7. Presiden UMNO berkata UMNO sedia untuk menerima siapa sahaja untuk menjadi ahli. Ini memanglah dasar parti. Tetapi kedua-dua ahli yang ingin keluar dari PKR ini mempunyai masalah. Mereka dituduh terlibat dengan rasuah seks.

8. Apakah UMNO begitu terdesak sehingga tidak dapat tunggu keputusan mahkamah berkenaan tuduhan terhadap mereka sebelum menerima mereka? Jika diterima sekarang dan kemudian mereka didapati tidak bersalah maka Kerajaan pimpinan UMNO (lebih kurang) akan dituduh mempengaruhi mahkamah. Benar tidak benar bukan soalnya. Pada pandangan masyarakat tuduhan ini tetap akan dipercayai. Ia akan punyai kesan dalam PRU13. 

9. UMNO sudah dianggap bergelumang dengan rasuah, selalu mungkir janji, mengutamakan kroni Perdana Menteri di Terengganu. Jika kepada semua ini ditambah pula dengan penerimaan orang yang dituduh melakukan rasuah seks, imej UMNO akan jadi lebih buruk.

Apa yang sedang berlaku di Perak kini adalah bukti betapa keji dan hina BN..Namun begitu sebagai seorang yang memihak kepada PR saya ingin mengucapkan terima kasih kepada BN kerana dalam kerakusan mencari kemenangan, BN telah membantu PR untuk membuang insan-insan tidak bermaruah yang menjadi duri dalam daging kepada PR.

No comments: