Friday, February 13, 2009

Nizar derhaka?

Oleh Sang Kelembai Junior

Beberapa detik ini kecoh diperkatakan mengenai "penderhakaan" MB Perak, Dato' Seri Nizar terhadap DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah. Cemuhan dan tohmahan bertubi-tubi dihalakan kepada beliau menggambarkan bukan sahaja tidak menghormati baginda bahkan dituduh menderhaka pula.

Media arus perdana pula tidak henti-henti memainkan propaganda bagi membangkitkan perasaan benci rakyat kepada Dato' Seri Nizar khususnya dan PR amnya. Pelbagai kenyataan oleh pemimpin PR yang disiarkan pasti diputar-belit dan penjelasan yang diberikan selama satu jam cuma disiarkan tidak sampai lima minit.

Di sini awok ingin turunkan satu klip video yang baru awok layari dari youtube. Terima kasih khas buat malaysiakini atas kewujudan klip tersebut. Kenyataan oleh Dato' Seri Nizar dalam klip ini tidak akan didapati dari TV1 mahupun TV3. Jika ada pun, pasti sudah ditokok-tambah dan diseleweng sewenang-wenangnya.

Dalam klip video ini, kenyataan penuh beliau disiarkan. Para pengunjung dipersilakan meneliti kenyataan penuh tersebut supaya kita tidak dikaburi oleh laporan berat sebelah dan tidak bertanggungjawab pihak media arus perdana.

Secara peribadi, kagum awok pada Dato' Seri Nizar. Di saat tertekan begini, masih lagi mampu mengukir senyuman. Tidak kedengaran tekanan suaranya seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku. Begitulah resminya bagi orang-orang di pihak yang benar dan yakin dengan kebenarannya.

No comments: